Birgit
Vi har delt opgaverne ud, og så skrevet i google docs derhjemme, så vi har haft tingene samlet
Vi har lært en masse inden for EU. Både om hvordan de lovgiver, og hvem der lovgiver, men også været inde på Det Indre Marked. Men også om de 4 forbehold, som vi danskere har til EU her i blandt et forbehold, om Euroen.
Vi har læst i bogen og andre steder på nettet (DSD og andre steder) og læst hvad hinanden har skrevet, så vi vidste mere også om de emner, som vi ikke selv skrev om.
Signe:
Vi har delt de forskellige opgaver op, og så taget en del hver. Vi har både arbejdet henne i skolen , men også i et google docs, således at vi har kunnet arbejde derhjemme. I google docs har vi også haft alle tingene samlet, således at alle kunne se hvad hinanden lavede, dermed kunne vi også redigere og tilføje ting til hinandens.
Vi har lært en masse om EU. Vi vidste selvfølgelig noget om EU i forvejen, men under forløbet med EU, har vi lært meget mere om Ukraine. Vi lært om det indre marked, og om hvor frit arbejdskraft, mennesker og penge kan bevæge sig rundt i EU, om hvordan EU lovgiver og hvem der bestemmer hvad. Vi har også lært om EU’s baggrund, samt grunden til EU opstod og hvilken lande, som er med i EU. Og så er der selvfølgelig de 4 forbehold, som Danmark har til EU, her i blandt vores forhold til Euro’en, som vi ikke ønsker at være en del af. Ligesom vi ikke blander os særlig meget i EU flygtningepolitik .
Ved at læse i vores samfundsfags bog og andre steder på nettet, her i blandt EU’s hjemmeside. Vi har også læst hinandens igennem, således at vi alle ved noget om alle emner, også de emner, som vi ikke selv har skrevet om.
Rasmus:
Vi arbejdede meget opdelt med bloggen, da vi ikke havde så meget tid igen oppe på skolen. Vi har også rettet og kommenteret på de fleste af hinandens indlæg. Vi samlede tingene i et Google Docs dokument, således at vores blog ansvarlige kunne ligge det op, det fungerede så ikke helt optimalt, hvilket nok har været en af hovedårsagerne, til vores lidt ufærdige resultat.
Vi fandt informationerne på de udvalgte links, og igennem de diskussioner i klassen, fik vi så nogle lidt mere nuanceret informationer og holdninger til tingene.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar